onsdag, mars 16

Bastubadarberättelser



En tisdag i en bastu i Vasastan. In kommer en man med rund mage och bred Norrköpingsdialekt.

Har du pratat med han med öronpropparna? En jävla intressant kille. Han jobbar inom militärflyget. Där får man veta ett och annat! Vi ligger långt efter ryssen ska du veta. Ja jävlar, det finns väl inte någon som ligger efter oss längre. Han berättar både det ena och det andra, ska du veta, han med öronproppar. En jävla intressant kille. Du måste prata med honom någon gång. Du har sett han va, han med propparna, som brukar träna med hantlarna där nere. Det är inte som Norrköping där inte. Jag känner en kille där som aldrig ville berätta något. Allt var hemligt! Men det är bara struntprat säger han med propparna. Vi har ju inget att dölja. De gör väl förresten inget själv i Norrköping längre. Förutom joysticken, möjligen.

Han är i Bryssel nu, fick jag höra. Där tjänar de pengar vill jag lova! Jag blev erbjuden ett jobb där för några år sedan. 25 000 i månaden! Har du hört något så jävligt. Som vaktmästare. 25 000 i månaden som vaktmästare. Det är mer än vad jag hade inklusive skifttillägget. Vad är det statsministern tjänar? 100 00? Ja, herre gud, i Bryssel finns det pengar. Men man kan fråga sig varför. Det är ju ett helt ett helt misslyckat företag. Så förbannat ineffektivt.

Passa dig när du kliar dig på ryggen. Jag fick operera bort en riktigt ful fettsäck. Fy fan vad det kliade.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home