fredag, mars 23

Reklamare med halsduk inomhus



Vad kan det ha varit - fem minuter? - sedan dök hon upp på tumblr-bloggen Reklamare med halsduk inomhus. Mitt i dragningen av den virala kampanjen #donttellashton står hon där bredvid en reklamare med halsduk inomhus. Jag har precis retweetat en sådan där ironisk mediemans länk till den halsbrytande bloggen ifråga och plötsligt är den uppdaterad med hon jag sitter och lyssnar på i en kursgård på Lidingö. Det låter såklart för ironiskt för att vara sant. Men sant, det var det.

Hon har dock inte halsduk på sig (det är en mansmysmarkör), men det har reklamaren bredvid henne på fotografiet. Det är naturligtvis en smått simpel Stockholmsblogg: Hur många gånger har man inte skojat om reklamare som ser sig som konstnärer och behåller halsduken på inomhus när pressfotografen dyker upp?

Som så många andra klädesplagg tar det fokus från saker som man man vill dölja. Som till exempel åldrandet: Där slår inget en stor, gärna färgglad, varför inte randig, halsduk inomhus när man känner att åren satt sina spår.

Vore det inte för att jag i tisdags fick väja för en vuxen människa som var på väg till jobbet - kanske just en reklambyrå - åkande skateboard i det snöblandade regnet i skydd av ett par kornblå Urban ears och Burberry-trenchcoat hade jag möjligen viftat bor det som självklara Stockholmsstereotyper.

Nu funderar istället jag på att flytta tillbaka till Dalarna och bränna mina Paul Smith-halsdukar (för utomhusbruk) på ett bättre bål. Vad säger ni, Studio total, är ni med, och kan det bli en viral världssuccé?

8 Kommentarer:

Blogger Pär Eliaeson skrev..

Tack för den, du! :-D
Kvalar den här in?
In da hood

24/3/12 21:06  
Blogger André Johansson skrev..

Nej, du är ju utomhus!

24/3/12 21:12  
Blogger Pär Eliaeson skrev..

Skall jag pusta ut eller är jag i farozonen?

24/3/12 21:22  
Blogger André Johansson skrev..

du kan vara lugn, för inte åker du skateboard till jobbet?

24/3/12 21:25  
Blogger Pär Eliaeson skrev..

Absolut inte!

24/3/12 21:33  
Blogger André Johansson skrev..

då tycker jag att du kan pusta ut lite försiktigt. jag sitter ju själv på en och annan halsduk (och scarf). som jag tar av mig när jag kommer in i stugvärmen.

24/3/12 21:42  
Blogger Pär Eliaeson skrev..

Scarf är ett helt annat bollspel!

24/3/12 22:27  
Blogger Pär Eliaeson skrev..

Inomhus? :-]

5/4/12 12:16  

Skicka en kommentar

<< Home