tisdag, april 16

Hej då, Sjöstan!


Så gick flyttlasset från Hammarby sjöstad till slut. Och därmed dog mitt Sjöstadsbloggande definitivt. Lika bra det, jag har sagt vad jag har att säga om Sjöstan. Även om jag har haft mina duster med denna stadsdel är det på sin plats att jag samlar några bloggar som ett anständigt avsked:



Nästa bloggprojekt blir att etablera AMÖBA. Flyttlasset gick till Mälarhöjden och vad jag har förstått behöver varje stadsdel värd namnet ett samtidsskönt samlingsnamn. AMÖBA står naturligtvis för Axelsberg, Mälarhöjden, Örnsberg, Bredäng och Aspudden. Tanken är att ta upp kampen med grannen GLAM (Gröndal, Liljeholmen, Aspudden, Midsommarkransen).

I princip är det redan etablerat om man söker på AMÖBA via Wikipedia. Se bara: Amöbor är stor grupp av eukaryota organismer. Den har förut räknats till riket protistermen räknas idag oftast som ett eget rike. Kom ihåg var ni läste det först, snart ser ni det i mäklarannonser: flytta till AMÖBA - om du vill bo i ett eget rike.

2 Kommentarer:

Blogger Pär Eliaeson skrev..

Helt logiskt. Ni är inte längre mellanchefer. :-] Dags att ta den riktiga borgerligheten vid hornen (i den riktiga förorten). Lycka till!

27/4/13 23:00  
Anonymous Hans skrev..

För fan. lycka till!

25/6/13 13:50  

Skicka en kommentar

<< Home